Az alábbiakban Dr. Füleki Mária - tüdőgyógyász-radiológus főorvosnő - válaszol kérdéseinkre: 

1. Miért káros a szervezet elsavasodása?

A szervezet elsavasodása megteremti a krónikus degeneratív betegségek kialakulásának lehetőségét, továbbá lehetővé teszi a kórokozók elszaporodását a szervezetben, melyek tovább fokozzák az anyagcseretermékeikkel a savasodást.
A savasodás jele lehet: hajhullás, töredezett haj és köröm, lábizzadás, szájszag, lepedékes nyelv, kimerültség, ingerültség, indokolatlan feszültség, narancsbőr, túlsúly, fogszuvasodás, csontritkulás, allergia, meddőség, szív és érrendszeri betegségek, cukorbetegség, daganatos megbetegedés.

2. Miért előnyös a szervezet lúgosítás?

A lúgosítás a környezeti ártalmak, helytelen táplálkozás, a stressz és a mozgásszegény életmód mellett elengedhetetlen az egészségünk fenntartásához. A szöveti savasodás feloldása javítja a sejtjeink oxigén és tápanyag ellátását, a salakanyagok eltávolítását.
Ebből származó előny: egészség, fittség, testsúly megtartás, ruganyosság testileg és szellemileg, hosszabb minőségi élet

3. Milyen előnyök származnak abból ha a szervezet sav-bázis aránya egyensúlyban van?

A sav-bázis egyensúly fenntartása az élő szervezetben, az életben maradáshoz elengedhetetlen, a vérben a pH érték nagyon szűk határok között mozog, enyhén lúgosnak kell lennie. A gyomrunkban erősen savas vegyhatás uralkodik, de a szervezetünk többi részében lúgosak vagyunk.
A laza rostos kötőszövet, a sejtek közötti tér nagy sav felvevő és puffer kapacitással rendelkezik. Amikor a máj és a vese nem tudja kiüríteni a savakat, akkor a kötőszövetben oxigénhiány keletkezik, az itt található immunsejtek gyulladásos hormonokat szabadítanak fel, ezzel tovább romlik a kötőszövet és a kapillárisok szállító kapacitása, ami a sejtek, szervek, szövetek működését rontja, vagy lehetetlenné teszi.

4. Mikor, hogyan és meddig használjuk a Herbalance Lúgosító teát?

A lúgosítás a mai életvitel mellett lehet folyamatos, hiszen naponta szívjuk a szennyezett levegőt, esszük, isszuk a vegyszeres ételeket, italokat, és naponta találkozunk stresszes helyzetekkel. Lúgosítani lehet lúgosító ételekkel, melyek többnyire nyers és párolt zöldségek, egyes gyümölcsök, egyes hüvelyes növények. Továbbá bőséges folyadékfogyasztással, a stressz helyzet kezelésével, szaunával, mozgással.
Mérése vizeletből lakmusz papírral lehetséges.